Irodalom és kutya

Posted on 2013/06/05

0


Pion István: Nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj

Nagyapám agyonütötte, apám megkötötte,
én pedig akkor láttam meg először,
amikor az Illatos úti kennelben
csapkodott a farkával, bele a saját sarába.

Nagyapám agyonütötte, apám megkötötte,
én pedig az első éjszakai
nyüszítésre üvöltve riadtam fel,
menten meghalsz itt nekem, kiskutyám!

Nagyapám agyonütötte, apám megkötötte,
én pedig Fifi nevére írattam,
más kutyáját biztosan
kevésbé leszek hajlamos bántani.

És nagyapám valóban agyonütötte,
nem volt mivel etesse,
de tisztességgel eltemette,
és meg is gyónta.

Nagyapám agyonütötte, apám megkötötte,
én pedig minden sétáltatás után
úgy mosom meg a lábát,
mint Jézus az utolsó vacsorán
a tizenkét tanítványét.

És apám valóban megkötötte,
tizenöt évig gyötörte
a lelkiismeret-furdalás,
de ő is meggyónta,
és tisztességgel eltemettette velem.

Nagyapám agyonütötte, apám megkötötte,
én pedig rémülten állok
az állateledel kiskereskedés polcai előtt,
hogy Royal Canin, Purina, Chappy,
Eucanuba, Friskies vagy Pedigree.

Nagyapám agyonütötte, apám megkötötte,
én pedig arra várok,
hogy Zazi csak egyet ugasson,
és meggyógyul az én lelkem.

Címkézve: