A másik kisnyúl megúszta

Posted on 2010/06/30

6


Délután vettem észre, hogy Chilivel valami nem stimmel. Lázas volt, ezért bezsuppoltuk az autóba, és Gazdi vitte a dokihoz. Pipacsék kissé hisztérikusan viselték, hogy Chili mehet valahová, ők meg nem, ezért rövid időre be kellett zárni őket. Mikor végre kimehettek, az ajtón kitódulva lendületből a kapu felé indultak, de szinte azonnal megtorpantak, és megiramodtak az ellenkező irányba, a kert felé, majd valami furcsa, élesen visító hangot hallottam. Futottam utánuk; hát nem az egyik kisnyúl rohant el mellettem, nyomában Mollyval és Pipaccsal! Nyomatékosan kiadtam a “Marad!” és a “Nem!” parancsokat, Pipacs meg is állt (mert okos és fegyelmezett), de Mollyt csak másodpercekre tudtam feltartóztatni. A nyuszi bemenekült az előtérbe, egyenesen Grizzly szájába, de irtózatos szerencséjére Grizzly nem lát, így volt ideje egy alkalmas rejtekhelyet keresni. Megpróbált bebújni a kutyák vizes vödre mögé, Molly itt érte utol. Lelki szemeim előtt a szétmarcangolt nyuszi képével végre utolértem Mollyt, aki 0,1 cm-ről figyelte, de nem kapta el, nem is próbálta. Gyorsan felkaptam szegény nyulat, sokkos állapotban volt a rémülettől, nem is kapálózott, és a helyére visszatéve jó néhány percig csak gubbasztott, meg sem moccant. Egyszer a Tóbiás-féle foxibanda egyik tagja akadt fent egy rókáknak kitett hurokban, mikor kiszabadítottuk, legalább fél percig szoborszerűen állt, teljesen merev volt, majd egy nagy lélegzetet véve elpurgécolt.

Kisnyúl iszonyú szerencsés, hogy épp Predátor Chili nem volt otthon, ő nem nézegette volna, és csukott szemmel is elkapná, erről a szomszéd tyúkjai sokat tudnának mesélni…de hogy hol jutott ki a ketrecből, rejtély.

